Krystian Sobczyk
15.07.2024
403
Krystian Sobczyk
15.07.2024
403
W minionych latach pojęcie rozrywki można było łatwo zdefiniować, ale ze względu na postęp technologii komunikacyjnej, dziedzina rozrywki rozszerzyła się i obecnie nie jest tak łatwa do zdefiniowania. Branża ta rozwija się niezależnie od spowolnienia gospodarczego, ponieważ ludzie postrzegają ją jako ucieczkę od realiów życia.
Trener dialektu szkoli aktorów i inne osoby w zakresie międzynarodowych akcentów filmowych, telewizyjnych i teatralnych. Wielu profesjonalistów w tej dziedzinie koncentruje się na dialektach historycznych, takich jak staroangielski czy szekspirowski angielski. Niektórzy trenerzy pracują w pełnym wymiarze godzin, podczas gdy inni łączą tę pracę z karierą aktorską.
Trenerzy dialektów prowadzą badania, udzielają instrukcji i opracowują materiały szkoleniowe dla aktorów. Pomagają także piosenkarzom, komikom i pracownikom korporacji. W Wielkiej Brytanii profesjonaliści ci nazywani są trenerami akcentu. Zazwyczaj są zatrudniani przez koordynatorów lub kierowników produkcji.
Promotor koncertowy może być również określany jako promotor lub promotor talentów. Promotor koncertowy jest zwykle odpowiedzialny za organizację koncertów i znajdowanie funduszy potrzebnych do ich zorganizowania, albo poprzez zbieranie funduszy poprzez zaangażowanie innych, albo wykorzystując własne pieniądze. Przed rozpoczęciem koncertu promotor musi opracować plan działania, który powinien obejmować budżet koncertu.
Promotor powinien współpracować z artystami lub ich wytwórniami i agentami prasowymi, aby zapewnić rozgłos i szum wokół koncertu. Aby zostać promotorem koncertów, nie jest wymagane formalne wykształcenie, choć pomocne może być szkolenie akademickie w zakresie biznesu muzycznego. Można tu również dodać agenta bookingowego, znanego również jako przedstawiciel bookingowy. Agent bookingowy zarządza angażami artystów lub zespołów, które reprezentuje. Jeśli artysta jest nieznany szerokiej publiczności, agent bookingowy musi pracować nad angażami, ale jeśli artysta jest dobrze znany, promotorzy i kluby kontaktują się z agentem bookingowym, aby zarezerwować występ w wybranym przez siebie miejscu. Agent bookingowy zajmuje się kontraktowaniem występów artysty i otrzymuje swój procent z góry po podpisaniu umowy. Agenci w dużych agencjach mogą być przypisani do określonych kategorii.
Agent jest zazwyczaj odpowiedzialny za artystę i jego menedżera. Agenci bookingowi nie potrzebują formalnego wykształcenia, aby rozpocząć pracę, ale posiadanie wyższego wykształcenia w branży muzycznej i udział w seminariach lub warsztatach dotyczących rezerwacji rozrywki będzie zaletą.
Spiker radiowy to szeroki tytuł dla wielu stanowisk w branży nadawczej, takich jak prezenter wiadomości, gospodarz talk show lub disc jockey. Charakter pracy zależy od formatu programu i jego głównego celu. Na przykład prezenter wiadomości odczytuje główne wiadomości ze scenariusza, prezenter sportowy udziela komentarza głosowego, gospodarze talk show pracują bez scenariusza, a disc jockeye podążają za listą odtwarzania. Praca w radiu wymaga wykształcenia wyższego i licencjackiego, a większość pracodawców preferuje osoby z doświadczeniem. Ponadto, w zależności od stanowiska, od prowadzącego audycję radiową może być wymagane specjalistyczne doświadczenie. Na przykład, disc jockeys muszą mieć silne doświadczenie w muzyce.
Dyrektorzy animacji są odpowiedzialni za rekrutację i koordynację zespołów animatorów. Nadzorują i kierują każdym zespołem od początku do końca produkcji animacji. Zazwyczaj mają duże doświadczenie w branży animacji i sztuki. Dyrektorzy animacji współpracują z ogólnym kierownikiem projektu, działem produkcji w zakresie harmonogramu, produkcji i budżetu. Dyrektor animacji upewnia się, że kreatywne wymagania projektu są spełnione.
Dyrektorzy animacji mogą pracować w studiach animacji, studiach filmowych, studiach telewizyjnych, agencjach reklamowych i firmach zajmujących się grami. Wymagany jest tytuł licencjata lub najlepiej magistra animacji i/lub filmu oraz co najmniej 5 lat doświadczenia w branży.
Producenci telewizyjni zajmują się finansowaniem i planowaniem produkcji, wybierają reżyserów i ekipy oraz dbają o dotrzymywanie terminów projektów. Stanowisko to wymaga tytułu licencjata lub magistra w dziedzinie telewizji, filmu, komunikacji lub dziennikarstwa, a także znacznego doświadczenia zawodowego.
Montażyści telewizyjni przekształcają surowy materiał w gotowy produkt, wykorzystując technologię komputerową do łączenia wideo z muzyką, dźwiękiem i efektami specjalnymi. Pracują nad reklamami, wiadomościami, filmami dokumentalnymi i programami opartymi na scenariuszu. Większość montażystów pracuje dla krajowych i kablowych sieci, niezależnych stacji telewizyjnych i agencji reklamowych, często rozpoczynając karierę jako operatorzy kamer.
Dyrektor artystyczny ściśle współpracuje z projektantem produkcji, aby realizować kreatywne wizje lokalizacji i planów, które nadadzą produkcjom unikalną tożsamość wizualną. Dyrektor artystyczny może pracować przy reklamach, filmach i niektórych produkcjach telewizyjnych. Praca dyrektora artystycznego rozpoczyna się po otrzymaniu scenariusza i ostatecznego harmonogramu.
Oprócz projektanta produkcji, dyrektor artystyczny pracuje w różnych działach, z kierownikiem lokalizacji, koordynatorem transportu i innymi specjalistami. Nadzoruje budowę, montaż i demontaż wszystkich scenografii. Aby zostać dyrektorem artystycznym, trzeba mieć dyplom z architektury, sztuki, teatru, projektowania wnętrz lub 3D. Musisz także mieć doświadczenie w projektowaniu filmowym i teatralnym.
Publicysta to specjalista ds. public relations zaangażowany w pisanie komunikatów prasowych, organizowanie fotografów na wydarzeniach, pitching i współpracę z mediami w celu zapewnienia zasięgu dla artystów i ich albumów. Współpracują z redaktorami, blogerami, dziennikarzami muzycznymi, krytykami, DJ-ami radiowymi, fotografami, artystami, producentami telewizyjnymi, agentami rezerwacji, przedstawicielami wytwórni płytowych i osobistymi menedżerami.
Aspirujący publicysta musi posiadać wykształcenie z zakresu public relations, marketingu, reklamy, komunikacji lub dziennikarstwa. Powinien on także rozumieć branżę muzyczną. Większość publicystów zaczyna jako stażysta lub asystent ds. reklamy.