Krystian Sobczyk
21.12.2023
646
Jeśli jesteś zdesperowany, aby szybko znaleźć pracę, te dziesięć wskazówek pomoże Ci wyróżnić się z tłumu.
Zanim zaczniesz szukać interesującej pracy, musisz poznać samego siebie. Przeanalizuj swoje mocne i słabe strony, umiejętności i cele. Innymi słowy, przeprowadź osobistą ocenę, aby zrozumieć, jak pozycjonować się na rynku pracy. Ten krok pomoże ci również przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Określ, jakie cechy odróżniają Cię od reszty, co czyni Cię oryginalnym. Jest to tym ważniejsze, jeśli nie masz kwalifikacji i/lub doświadczenia. Może to być np:
Jeśli masz zewnętrzną perspektywę, możesz mieć duży wpływ na proces rekrutacji.
CV to pierwsze wrażenie, jakie rekruterzy wywierają na kandydacie, dlatego ważne jest, aby przyciągało wzrok. Stworzenie dobrego CV wymaga wysiłku. Kolory są ważne: nowoczesne, kolorowe CV z pewnością przyciągnie uwagę.
Następnie wymień swoje doświadczenie i umiejętności. Ważne jest, aby były one istotne dla danego stanowiska. Wspomnij tylko o tym, co zainteresuje pracodawcę i pokaż, że masz odpowiednie kwalifikacje i motywację. Ten krok jest bardzo ważny. Ze względu na swoje lenistwo, niewielu kandydatów poświęca czas na spersonalizowanie swojego CV dla ogłoszeń, na które odpowiadają. Wysyłają to samo CV do wszystkich.
Możesz łatwo wyprzedzić konkurencję w tej kwestii, poświęcając dodatkowe 10 minut na każdą aplikację. Jeśli ubiegasz się o wiele stanowisk w wielu firmach, ważne jest, aby dostosować swoje CV do każdego stanowiska. Im bardziej spersonalizowane CV, tym więcej uwagi przyciągnie.
Wreszcie, możesz podkreślić swoje umiejętności miękkie - cechy i cechy, które Cię definiują i sprawiają, że jesteś oryginalny.
Nie przeładowuj swojego CV. Mniej znaczy lepiej. Idealnie, CV powinno mieć 1 stronę i nie więcej. Nie każde posiadane doświadczenie ma taką samą wartość. Wymień w CV tylko te doświadczenia, które są istotne dla danego stanowiska. Co więcej, w przypadku niektórych stanowisk możesz nawet wydawać się zbyt doświadczony.
Posiadanie referencji od poprzednich szefów, współpracowników, klientów i dostawców może mieć duże znaczenie. Rekruterzy chcą mieć pewność, że jesteś wiarygodnym kandydatem. Jeśli możesz umieścić swoje referencje bezpośrednio na swoim profilu LinkedIn, jest to idealne rozwiązanie. Listy polecające również będą działać naprawdę dobrze.
Wyróżnij się na tle konkurencji, dostosowując swój list motywacyjny. Chociaż struktura listu motywacyjnego jest powszechna, rekruterzy nie chcą czytać zbyt znormalizowanej kopii. Takie aplikacje, które nie mówią nic o samym stanowisku lub firmie, do której aplikuje kandydat, trafiają prosto do kosza. Pamiętaj, że masz tylko kilka sekund na wywarcie wrażenia. Musisz przyciągnąć uwagę rekrutera od samego początku i pokazać mu, że jesteś potencjalnie interesującym pracownikiem.
Zbadaj rynek pracy, zanim zaczniesz rozsyłać CV po całym świecie i odpowiadać na każdą ofertę. Skup się na branżach, które Cię interesują i/lub tych, które pasują do Twoich umiejętności. Odpowiadanie na oferty, które tylko w połowie Cię interesują, będzie stratą czasu. Jeśli chcesz pracować tylko w Paryżu lub regionie Ile-de-France, nie aplikuj na oferty pracy w Marsylii.
Przeanalizuj sektory, które Cię interesują:
Dowiedz się, co masz do zaoferowania na rynku. Odnieś się do stron z ofertami pracy i innych organizacji, aby uzyskać bardziej globalny obraz rynku pracy. Korzystaj również z mediów społecznościowych, aby wyszukiwać ogłoszenia. W zależności od branży możesz korzystać z LinkedIn, Twittera, Instagrama i innych mediów społecznościowych, aby znaleźć ogłoszenia bezpośrednio od firm, którymi jesteś zainteresowany.
Skontaktuj się z osobami ze swojej sieci kontaktów i zapytaj ich, czy słyszeli o ofertach pracy. Mogą to być byli współpracownicy, byli szefowie, byli koledzy z klasy, członkowie rodziny, przyjaciele rodziny, przyjaciele przyjaciół itd. Nawet jeśli jesteś nowy na rynku pracy, prawdopodobnie znasz osoby, które mogą pomóc Ci znaleźć pracę.
Jeśli nie otrzymałeś żadnej odpowiedzi po wysłaniu aplikacji, nie wahaj się. Odczekaj tydzień i kontynuuj komunikację z firmami. W ten sposób pokażesz swoje zainteresowanie i motywację do pracy. Ponownie, niewiele osób to robi. To Twoja szansa, aby po raz kolejny zdobyć punkty i przyspieszyć proces rekrutacji.
Jeśli zostałeś poproszony o przyjście na rozmowę kwalifikacyjną, musisz się odpowiednio przygotować. Ten krok jest niemal obowiązkowy i często kluczowy. Przygotuj się na różne pytania (podstawowe i podchwytliwe), które mogą zostać ci zadane. Aby to zrobić, dowiedz się jak najwięcej o firmie. Przynajmniej możesz odwiedzić ich stronę internetową i zobaczyć, czym się zajmują.
Sprawdź również, czy firma pojawiła się na przykład w mediach i przygotuj pytania, które możesz zadać rekruterowi pod koniec rozmowy kwalifikacyjnej.
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Pierwsze kilka sekund rozmowy kwalifikacyjnej może być kluczowe, a sposób, w jaki się ubierasz, może mieć duży wpływ na opinię rekrutera o tobie. Ponownie, ważne jest, aby dowiedzieć się o dress code firmy z wyprzedzeniem (np. poprzez profile pracowników na Linkedin). W przypadku pracy w sprzedaży skierowanej do klienta prawie na pewno będziesz musiał być stonowany i stylowy. Z drugiej strony, w przypadku pracy w grafice komputerowej możesz chcieć ubierać się bardziej swobodnie.
Napisz recenzję firmy i opowiedz nam o swoich doświadczeniach
Recenzje