Krystian Sobczyk
13.02.2024
796
Krystian Sobczyk
13.02.2024
796
LinkedIn w 2024 roku to popularna sieć społecznościowa do profesjonalnego nawiązywania kontaktów i poszukiwania pracy. Jeśli szukasz odpowiedniej oferty pracy, warto zapoznać się z tą platformą. Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia profilu i znajdowania pracy dla początkujących na LinkedIn.
Twój profil na LinkedIn jest trochę jak witryna sklepowa. Rekruterzy, którzy polubią Twoje posty, klikną na stronę, aby dowiedzieć się nieco więcej. Ważne jest, aby upewnić się, że ta wizytówka ich zachęci.
Opis profilu to Twój profesjonalny slogan. To z nim odwiedzający zapoznają się w pierwszej kolejności, więc powinien on odzwierciedlać kluczowe umiejętności.
Jak każda sieć społecznościowa, LinkedIn działa w oparciu o algorytm wyszukiwania, więc użycie słów kluczowych jest ważne. Pomyśl o słowach, których użyłbyś do wyszukania oferty pracy. Następnie umieść te słowa kluczowe w opisie swojego profilu.
Unikaj zbyt skomplikowanych słów o niskiej częstotliwości wyszukiwania i użyj pionowej linii do oddzielenia słów kluczowych. Dodaj także krótki opis tego, czym się zajmujesz. Razem wyjdzie coś takiego:
Marketing Product Manager | Communications Officer | Consultant | Data Manager | I improve your performance through stories.
Zdjęcie jest Twoją wizytówką. Czy nam się to podoba, czy nie, wizerunek ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym społeczeństwie. Twoje zdjęcie powinno pokazywać Cię w jak najlepszym świetle.
Oto kilka wskazówek:
Ta sekcja zawiera informacje o kandydacie i jego działalności. Czytając twoje CV, rekruter powinien być w stanie zidentyfikować twoje kluczowe umiejętności na pierwszy rzut oka. Nie krępuj się wspomnieć o swoich sukcesach, ale nie wdawaj się w zbyt wiele szczegółów.
Skonstruuj tekst tak, aby podkreślić swoje doświadczenie i to, co możesz wnieść do przyszłego pracodawcy. Używaj także słów kluczowych związanych z Twoją działalnością. Im więcej słów kluczowych umieścisz, tym ciekawsze oferty otrzymasz.
Ponownie, słowa kluczowe są ważne. Bądź konkretny, zwłaszcza w przypadku tytułów stanowisk. To dzięki nim algorytm pokaże cię potencjalnym rekruterom lub partnerom handlowym.
Nie zapomnij również szczegółowo opisać swoich umiejętności zawodowych. Nie wahaj się, w LinkedIn nie jesteś ograniczony liczbą stron.
Jeśli to możliwe, postaraj się uzyskać rekomendacje od swoich byłych szefów, kolegów z pracy, a nawet klientów. Bądź selektywny, opublikowane recenzje powinny być dobre.
LinkedIn jest obecnie idealną platformą do poszukiwania pracy i istnieje kilka podejść jednocześnie:
Pierwszą dostępną opcją jest wskazanie, że szukasz pracy za pomocą ikony "Open for Jobs". Mały zielony baner pojawi się obok zdjęcia profilowego.
Niektórzy sugerują korzystanie z tej opcji, aby być transparentnym w swoim podejściu. Inni uważają, że stawia to kandydata w pozycji żebraka. Jeśli dopiero ukończyłeś studia lub masz niewielkie doświadczenie, nie krępuj się go używać.
Teraz przejdź do networkingu. Czytaj posty, dawaj polubienia, komentuj, udostępniaj. W ten sposób zdobędziesz popularność na platformie.
Udostępniaj jak najwięcej interesujących informacji, aby zachęcić odbiorców do interakcji z Tobą. Da ci to możliwość otrzymywania interesujących ofert. Możesz otrzymywać przypomnienia o poszukiwaniu pracy co 5-6 postów.
Powinieneś być bardzo uważny na osobiste wiadomości. W rzeczywistości to właśnie za ich pośrednictwem rekruterzy kontaktują się z Tobą, aby zaoferować Ci rozmowę kwalifikacyjną.
Mogą to być firmy lub firmy rekrutacyjne znane jako headhunterzy. W zależności od Twojego profilu i doświadczenia, zaoferują Ci jedną lub więcej ofert pracy. Ważna jest responsywność: kontaktuj się codziennie i nie czekaj 3 dni z odpowiedzią na zapytania.
Bądź profesjonalny i używaj odpowiedniego tonu: pierwsza wiadomość jest punktem wyjścia w procesie rekrutacji. Wszystko, co napiszesz, zostanie dokładnie przeanalizowane przez rekrutera i zadecyduje o tym, co będzie dalej.
LinkedIn nie gwarantuje, że od razu znajdziesz wymarzoną pracę, ale dzięki kilku prostym wskazówkom możesz znacznie zwiększyć swoje szanse na ciekawe oferty. Obserwuj swój profil, aby nie przegapić ofert od rekruterów.