Jak zostać niezależnym marketerem cyfrowym w 2024 roku

Marketing cyfrowy najlepszym zawodem 2024 roku

Twoje ulubione buty, programy telewizyjne, muzyka i strony internetowe mają jedną wspólną cechę: wszystkie są związane z branżą marketingu cyfrowego. Dlatego każdy chce zostać freelancerem marketingu cyfrowego i pomagać większej liczbie firm i osób w znalezieniu odpowiedniego partnera. To interesująca i dynamiczna praca, w której regularnie zdobywa się nowe doświadczenia.

Co to jest freelancer marketingu cyfrowego?

Freelancerzy marketingu cyfrowego to marketerzy cyfrowi, którzy prowadzą własną działalność, pomagając klientom. Kategoria ta jest szeroka i może obejmować wszystkie powszechnie stosowane obecnie rodzaje marketingu. Marketerzy cyfrowi często noszą wiele kapeluszy, a niektóre z najczęstszych działań obejmują:

  • Tworzenie treści na blogi, strony internetowe i media społecznościowe;
  • Pomoc w tworzeniu i projektowaniu stron internetowych;
  • Zarządzanie kontami i społecznościami w mediach społecznościowych;
  • Tworzenie reklam, w tym tekstowych i wizualnych;
  • Projektowanie wizualne, w tym infografiki;
  • Produkcja i edycja wideo;
  • Organizowanie webinariów i podcastów;
  • Uruchamianie kampanii reklamowych i zarządzanie budżetami reklamowymi;
  • Opracowywanie kampanii i strategii marketingowych dla klientów;
  • Wysyłanie wiadomości e-mail do klientów i zarządzanie kampaniami e-mail marketingu;
  • Generowanie i sprawdzanie potencjalnych klientów;
  • Przedstawianie nowych klientów i organizowanie z nimi spotkań.

Codzienne zadania freelancera zajmującego się marketingiem cyfrowym są zróżnicowane. Niektórzy niezależni specjaliści ds. marketingu cyfrowego i konsultanci ds. mediów cyfrowych koncentrują się wyłącznie na opracowywaniu strategii marki. Inni współpracują z pracownikami wewnętrznymi przy tworzeniu reklam, które są częścią kampanii reklamowej. Większość specjalistów ds. marketingu cyfrowego współpracuje z klientami na co dzień i regularnie się z nimi komunikuje. Niektórzy specjalizują się w niszowych obszarach, takich jak pisanie lub badania rynku, gdzie kontaktują się tylko kilka razy w tygodniu.

Jakie są wady i zalety freelancingu?

Freelancerzy i specjaliści od marketingu cyfrowego mają wiele opcji i konkretnych obszarów specjalizacji, które mogą realizować w ramach swojej pracy. Oznacza to, że jeśli zdecydujesz się zostać specjalistą ds. marketingu cyfrowego, będziesz mieć bogate doświadczenie. Warto rozważyć zalety i wady pracy w tej dziedzinie jako niezależny profesjonalista.

Zalety

  • Możliwość pracy w dowolnym miejscu i czasie oraz podróżowania lub przeprowadzki w dowolnym momencie; chociaż niektórzy marketerzy mieli tymczasowo przerwaną pracę zdalną z powodu COVID, freelancerzy zawsze mieli taką możliwość ze względu na cyfrowy charakter tej dziedziny.
  • Serwisy z ofertami pracy, takie jak Upwork, pozwalają spotkać się z różnymi klientami marketingu cyfrowego o różnych potrzebach. Możesz wybrać rodzaj pracy, branżę i firmę.
  • Możesz pracować w dowolnym momencie, o ile dotrzymasz terminów.
  • Możesz korzystać z własnego sprzętu i ulubionych narzędzi.
  • Możesz korzystać z pomocy i doświadczenia innych freelancerów i uczyć się w miarę potrzeb.
  • Możesz skorzystać z usługi oferującej escrow i otrzymać natychmiastową płatność.
  • Możesz pracować z klientami gdziekolwiek jesteś. Daje ci to dostęp do dużych rynków i dużych firm spoza twojego regionu, które mogą pobierać wyższe ceny za twoją pracę.

Wady

  • Musisz wykonać wiele pracy, aby prowadzić własną firmę, w tym przygotować formularze podatkowe i uzyskać licencje.
  • Musisz także wystawiać faktury, zarządzać klientami i komunikować się z nimi oraz prowadzić własną reklamę, ale nie możesz wystawiać rachunków za te godziny.
  • Otrzymujesz wynagrodzenie tylko za przepracowane godziny. Dochód może się wahać podczas dni chorobowych lub tygodni z niewielką liczbą projektów.
  • Wszystkie płatne urlopy, ubezpieczenie i inne świadczenia muszą być opłacone przez Ciebie.
  • Niektóre osoby stresują się ciągłym poszukiwaniem klientów.
  • Zostanie freelancerem może być wyzwaniem. Na szczęście istnieje wiele możliwości współpracy z innymi członkami społeczności. Lokalne i internetowe grupy, fora powiązane z portalami pracy i krajowe organizacje mogą pomóc ci znaleźć innych freelancerów, którzy odpowiedzą na pytania, zaoferują sugestie biznesowe i pomogą rozwiązać problemy, z którymi się borykasz.

Wynagrodzenie

Pamiętasz listę różnych umiejętności, na którą właśnie spojrzeliśmy? Posiadanie tak szerokiego zakresu umiejętności w karierze oznacza, że niezależni marketerzy cyfrowi zarabiają bardzo zróżnicowane wynagrodzenie; według ZipRecruiter, freelancerzy w USA zarabiają rocznie od 22 500 do 127 000 dolarów. Średnia pensja w USA wynosi około 69 000 dolarów rocznie, czyli około 33 dolarów za godzinę. Im większa specjalizacja, tym wyższe wynagrodzenie. Dobrym pomysłem jest również skupienie się na obszarach wpływu, takich jak zarządzanie kampaniami na dużą skalę dla przedsiębiorstwa lub nauka narzędzi sztucznej inteligencji do analityki marketingowej.

Upwork pozwala szybko znaleźć freelancerów marketingu cyfrowego w szerokim zakresie cen. Początkujący marketerzy otrzymują zazwyczaj od 20 do 30 dolarów za godzinę. Osoby z większym doświadczeniem i wiedzą mogą zarobić nawet 80 dolarów za godzinę. Najlepsi specjaliści często pobierają większe opłaty za konkretne projekty, takie jak tworzenie kampanii ClickFunnels od podstaw - 125 lub 150 dolarów za godzinę, a w niektórych przypadkach nawet 300 dolarów.

Jakie rodzaje pracy są związane z marketingiem cyfrowym?

Pomimo szerokiego zakresu umiejętności i zadań wymaganych od marketerów, oferty pracy wskazują, że koncentrują się one na kilku obszarach. Przyjrzyjmy się pięciu najpopularniejszym obecnie obszarom dla freelancerów.

1. Reklama na Facebooku i Instagramie

Ponieważ Facebook jest właścicielem Instagrama, możesz zarządzać reklamami na obu kanałach z jednego konta za pośrednictwem Facebook Ads Manager. Wiedza specjalistyczna w tej dziedzinie jest ogromną zaletą, ponieważ wiele małych firm reklamuje się lub znajduje klientów wyłącznie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Opanowanie kampanii reklamowych na tych platformach pomoże ci współpracować z wieloma różnymi firmami, ponieważ małe firmy często potrzebują freelancerów, a nie pełnoetatowych pracowników.

2. Konsultant SEO

Wyszukiwarki generują znaczny ruch i sprzedaż dla firm, a prace SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) są przeprowadzane na stronach internetowych przy użyciu aktualnych najlepszych praktyk, aby pomóc stronom internetowym osiągać lepsze wyniki w wyszukiwaniach użytkowników. W przeciwieństwie do płatnych reklam, ranking organiczny przynosi korzyści wszystkim firmom.

3. Chatboty i obsługa klienta

Chatboty stają się coraz bardziej popularnym narzędziem obsługi klienta, ponieważ łatwo integrują się ze stronami internetowymi i kontami na Facebooku. Właściciele firm często potrzebują pomocy we wszystkim, od konfiguracji tych narzędzi i tworzenia odpowiedzi po optymalizację ich pod kątem sprzedaży. Nowi specjaliści mogą znaleźć mnóstwo pracy na platformach takich jak ManyChat.

Jak działa Google Ads?

4. Proces osiągania celów sprzedażowych

Marketerzy cyfrowi muszą opanować sprzedaż online. Często oznacza to wielokrotne docieranie do klientów i tworzenie strony internetowej zaprojektowanej tak, aby zapewnić odwiedzającym to, czego potrzebują do dokonania zakupu. Cały proces interakcji z ludźmi za pośrednictwem reklam, wiadomości e-mail i treści witryny w celu dokonania zakupu nazywany jest lejkiem sprzedaży. Strona docelowa to konkretna strona, na której ludzie lądują, aby dokonać transakcji. Marketerzy tworzą obie te strony, aby pomóc firmom w rozwoju.

5. PPC i reklamy Google

Reklama płatna za kliknięcie to rodzaj modelu reklamowego, który umieszcza reklamy na stronach internetowych, zwłaszcza w wyszukiwarkach, i płaci wydawcom, gdy ktoś kliknie reklamę; Kampanie PPC mogą mieć stałą opłatę lub wymagać licytowania słów kluczowych. Najbardziej znaną siecią PPC jest Google Ads. Jest łatwa w zarządzaniu i współpracuje z prawie wszystkimi narzędziami kampanii reklamowych, co czyni ją jednym z najpopularniejszych narzędzi dla marketerów tworzących i prowadzących kampanie reklamowe w wyszukiwarkach.

Program reklamowy Google został pierwotnie nazwany AdWords w 2000 roku i zmienił nazwę na Google Ads w 2018 roku.

Jak zacząć?

Zapotrzebowanie na marketerów cyfrowych jest wysokie, a freelancing jest dobrym punktem wyjścia, ale będziesz musiał wykonać ciężką pracę, oferując swoje usługi firmom. Z drugiej strony, nie będziesz musiał zajmować się HR ani przechodzić wielu rozmów kwalifikacyjnych; możesz po prostu skontaktować się z liderem zespołu, który potrzebuje konkretnej pomocy. Istnieją pewne ogólne kroki, które można podjąć, aby rozpocząć proces i zostać wybranym przez firmę. Oto siedem rzeczy, które należy zrobić, aby rozpocząć pracę jako niezależny marketer cyfrowy:

1. Weź udział w kursie i zapoznaj się z nowościami

Dostępnych jest wiele kursów marketingu cyfrowego. Niektóre są oferowane przez małych marketerów cyfrowych i freelancerów, podczas gdy inne są oferowane przez uniwersytety i wiodące agencje marketingowe. Powinieneś szukać kursów, które mogą uczyć różnych opcji i wskazywać, kiedy materiał był ostatnio aktualizowany. Informacje sprzed kilku lat mogą nie być już dla Ciebie istotne. Na przykład, jeśli bierzesz udział w kursie dotyczącym konkretnego produktu, musisz znać jego najnowszą wersję, aby zrozumieć jego funkcje. Certyfikacja od renomowanej organizacji może być bardzo pomocna w zapewnieniu ci pewności siebie, abyś mógł robić to, czego potrzebują twoi klienci.

2. Zidentyfikuj swoje umiejętności

Po zbadaniu i zrozumieniu, czym zajmuje się marketing cyfrowy, nadszedł czas, aby zająć się nim na poważnie. Być może na zajęciach poznasz swoje umiejętności. Jeśli tak jest, weź udział w teście lub programie, aby zobaczyć, w czym jesteś dobry. Na szczęście dostępnych jest wiele darmowych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi, a większość platform reklamowych oferuje niewielką kwotę darmowego kredytu na wypróbowanie swoich systemów.

Testuj, próbuj, poproś kolegów i nauczycieli, aby spojrzeli na to, co stworzyłeś i zobaczyli, gdzie to zadziałało. Sporządź listę umiejętności, które ocenili inni. Następnie zrób osobną listę zadań lub umiejętności, które ci się podobały. Zaznacz wszystkie umiejętności, które pokrywają się w obu kategoriach i dodaj je do listy nowych usług, które możesz zaoferować.

3. Wybierz obszar specjalizacji

Marketing cyfrowy wymaga zarówno wiedzy technicznej, jak i pasji do swojej pracy. Skupiając się na obszarze, który sprawia ci przyjemność i w którym masz wystarczające umiejętności, będziesz w stanie przekształcić freelancing w karierę, którą będziesz cieszyć się przez długi czas. W ten sposób można zminimalizować stres spowodowany "wadami" przy jednoczesnym zachowaniu "zalet" wymienionych powyżej.

Specjalizacja pozwala również zminimalizować obciążenie pracą. Odkryjesz kilka umiejętności, które należy doskonalić i będziesz wiedział, jak zawęzić swoje poszukiwania pracy do tych elementów. Podczas rozmów kwalifikacyjnych z firmami będziesz wiedział, na co położyć nacisk i co zademonstrować. W ten sposób nie będziesz musiał uczyć się wszystkiego lub szukać pracy, która nie jest dla ciebie odpowiednia.

4. Zwróć się do profesjonalistów po bieżące wsparcie

Freelancerzy często nie mają możliwości odbycia szkolenia w miejscu pracy lub poproszenia o pomoc przełożonego. Możesz jednak znaleźć wielu mentorów online, ponieważ wyspecjalizowane grupy marketingu cyfrowego LinkedIn, fora, Reddit i lokalne społeczności często pomagają początkującym nauczyć się podstaw i uniknąć błędów. Stwórz społeczność ludzi, którzy wykonują podobną pracę do ciebie i którym możesz zadawać pytania. Może to mieć duże znaczenie, gdy klient prosi o coś nowego lub odpowiednie narzędzie nie jest dostępne dla konkretnego zadania.

Freelancerzy powinni również znaleźć mentora, który jest zaznajomiony z prowadzeniem firmy. Prawdopodobnie napotkają problemy specyficzne dla ich miejsca zamieszkania i pracy, takie jak podejście do klientów, zarządzanie czasem i płacenie podatków. Szeroka społeczność może pomóc ci znaleźć odpowiedzi na te pytania lub połączyć cię z ekspertami, którzy mogą pomóc ci rozwiązać problemy i sprawić, że twoja firma odniesie sukces.

Reddit dla działalności zawodowej

5. Śledź blogi, które koncentrują się na Twojej specjalizacji

Metody marketingu cyfrowego zmieniają się regularnie. Ciągle pojawiają się nowe platformy i kanały mediów społecznościowych. Wyszukiwarki przeprojektowują strony internetowe, a niektóre reklamy stają się zbyt znane, by odnieść sukces. Korzystanie z mediów jest prawdopodobnie inne niż pięć lat temu, podobnie jak cały marketing, który je otacza.

Eksperci w danej dziedzinie robią dwie rzeczy: tworzą blogi i śledzą blogi innych ekspertów w swojej dziedzinie. Blogi stanowią forum do prezentowania specjalistycznej wiedzy i omawiania najnowszych trendów. Regularne czytanie blogów pomoże ci być na bieżąco ze zmianami i odkrywać nowe możliwości.

Możesz również dowiedzieć się o badaniach, które mogą wpłynąć na sposób, w jaki się reklamujesz. Na przykład dane zebrane przez kilka popularnych blogów pod koniec 2020 roku pokazały, że ludzie szukają konkretnych firm i produktów "bliżej domu" niż kiedykolwiek wcześniej, pomimo trwającej sytuacji COVID-19.

6. Utwórz profil

Kiedy masz już kompletną wiedzę, nadszedł czas, aby zastosować ją w praktyce. Stwórz portfolio i profil freelancera, aby pokazać kim jesteś i co oferujesz. Opowiedz o swoich umiejętnościach i opowiedz o tym, co już zrobiłeś. Jeśli nie znalazłeś jeszcze swojej pierwszej pracy, skorzystaj z portfolio stworzonego w szkole lub na kursach online, lub stwórz własne, aby zaprezentować swoje umiejętności.

Usługa taka jak Upwork może ułatwić ten proces, ponieważ ma gotowy szablon portfolio. Możesz także przyjrzeć się, jak inni marketerzy opisują swoje umiejętności i usługi. Możesz dowiedzieć się, co działa, a co im się nie podoba. Jednocześnie możesz przejrzeć ogłoszenia o pracę, aby sprawdzić, czy Twój profil posiada umiejętności i oprogramowanie, których najbardziej potrzebują Twoi klienci.

7. Zacznij ubiegać się o pracę na poziomie podstawowym

Po udoskonaleniu swoich umiejętności, przygotowaniu aktualnego planu lekcji i utworzeniu profilu, nadszedł czas, aby ubiegać się o pracę. Reklamuj swoje usługi marketingu cyfrowego na stronach z ofertami pracy, LinkedIn i za pośrednictwem poczty elektronicznej. Znajdź firmę, która ma wakat i aplikuj. Powinieneś odpowiadać na prośby o informacje, próbki, osobiste notatki itp. Nie wysyłaj tej samej odpowiedzi do wszystkich z rzędu! Każda oferta i odpowiedź powinny być spersonalizowane. Pomoże to zbudować zaufanie i lepiej zrozumieć kandydata. Może to zająć kilka prób, ale wkrótce znajdziesz idealne miejsce do rozpoczęcia nowej kariery.

Jak znaleźć i komunikować się z klientami?

Komunikacja jest ważną umiejętnością, jeśli chodzi o znajdowanie klientów i wykonywanie pracy. W marketingu cyfrowym, szczególnie dla nowych pracowników, musisz stale współpracować z klientami, aby zrozumieć ich działalność i odbiorców. Musisz badać ludzi, tworzyć persony, znajdować najlepsze kanały i czasy, aby łączyć się z odbiorcami i wiedzieć, kto według klientów jest ich najbardziej dochodowymi klientami. Aby to zrobić, musisz wchodzić w interakcje, zadawać pytania i słuchać.

Jednym z najlepszych miejsc do tego jest system zarządzania operacjami i umowami. Możesz komunikować się za pośrednictwem poczty e-mail, Slacka itp., ale wiadomości często gubią się i łatwo jest przegapić terminy, zmiany i inne wymagania kontraktowe. Platformy takie jak Upwork umożliwiają znajdowanie klientów, zawieranie umów, wysyłanie wiadomości, aktualizowanie kamieni milowych itp. Stwórz prosty obszar do zarządzania wszystkim w jednym miejscu, gromadząc wszystkie te elementy w jednym miejscu w celu łatwego wyszukiwania. Wyszukiwanie będzie wygodne.

Rozpoczęcie od takiej platformy ułatwi ci pracę. Wejście na stronę rekrutacyjną dla freelancerów i używanie tej samej strony do wszystkiego innego pozwoli uniknąć zamieszania i pominięcia komunikacji na początku kariery. Jest to również jedno z najlepszych narzędzi dla początkujących freelancerów dzięki wbudowanej możliwości uzyskiwania informacji zwrotnych.

author-image

Kontakty

skontaktuj się z nami