Krystian Sobczyk
05.09.2023
744
Krystian Sobczyk
05.09.2023
744
Indeed od dawna jest jednym z wiodących rozwiązań w zakresie ogłoszeń o pracę, więc naturalnie produkt jest dobrze zaprojektowany i oferuje szeroki zakres funkcji zarówno dla osób poszukujących pracy, jak i rekruterów. Zamieszczanie ogłoszeń jest łatwe i bezpłatne. Jeśli jednak chcesz dotrzeć do wystarczająco dużej grupy odbiorców, aby uzyskać wielu kandydatów, będziesz musiał opublikować sponsorowany wakat w Indeed, co może być kosztowne.
Indeed jest uważany za stronę z ofertami pracy dla profesjonalistów, ale nie znajdziesz na niej wielu głośnych wakatów. Witryna jest popularna w sektorze opieki zdrowotnej, gdzie można znaleźć oferty pracy od wysokiego do niskiego szczebla w biurach i szpitalach, chociaż istnieją różne rodzaje ofert pracy, głównie na stanowiskach niskiego szczebla i dla większości osób poszukujących pracy.
Indeed publikuje oferty pracy i daje wszystkim kandydatom możliwość przystąpienia do testu umiejętności, dzięki czemu można sprawdzić, czy ich umiejętności są zgodne z tym, co znajduje się w ich CV przed rozmową kwalifikacyjną. Same ogłoszenia o pracę są łatwe w nawigacji, a więcej kandydatów przesyła swoje dane dzięki opcji rejestracji jednym kliknięciem.
Istnieje doskonały wewnętrzny zespół wspierający firmy sponsorujące ogłoszenia o pracę. Dzięki poradom dotyczącym rozmieszczenia i tekstu ogłoszenia mogą oni pomóc w ulepszeniu ogłoszeń i zwiększeniu ogólnych wydatków na konto. Jest to świetna pomoc dla większych organizacji, które wydają dużo pieniędzy na ogłoszenia o pracę i mogą być rozszerzeniem wewnętrznego zespołu rekrutacyjnego.
Indeed oferuje również szereg produktów, które pomagają odgrywać bardziej aktywną rolę w przyciąganiu talentów. Indeed Résumé umożliwia przeglądanie profili kandydatów i zapraszanie ich do aplikowania na wolne stanowiska, podczas gdy platforma Indeed Recruiting pomaga oceniać kandydatów i planować rozmowy kwalifikacyjne. Jeśli prowadzisz szeroko zakrojone poszukiwania, mogą to być przydatne narzędzia do zawężenia puli kandydatów.
Jednym z aspektów, na który powinni zwrócić uwagę pracodawcy, jest koszt sponsorowanych ofert pracy. Nie każdy może publikować oferty pracy za darmo, a wpływ bezpłatnych ogłoszeń może znacznie zmaleć po pierwszych 30 dniach. Firmy, które potrzebują ciągłych ogłoszeń o pracę, mogą być zmuszone do sponsorowania ogłoszenia, aby zapewnić sobie długoterminową popularność.
Niestety, koszty mogą szybko wymknąć się spod kontroli, jeśli nie śledzisz wydatków lub nie ustalasz budżetu. System ten działa podobnie do reklam typu pay-per-click, w których płaci się opłatę za każdym razem, gdy kandydat kliknie ogłoszenie o pracę. Możesz sponsorować oferty pracy już za 5 USD dziennie, ale w zależności od tego, gdzie ogłoszenie jest publikowane i jak bardzo jest popularne, możesz otrzymać niewiele kliknięć, być może mniej niż jednego kandydata dziennie.
Budżet reklamowy w wysokości 25-50 USD dziennie może być kosztowny, zwłaszcza dla małych firm. Niektóre organizacje opieki zdrowotnej mogą wydawać tysiące dolarów miesięcznie na rekrutację pielęgniarek, ponieważ nie płacą na podstawie liczby wykwalifikowanych kandydatów, ale za każdym razem, gdy kandydat kliknie ogłoszenie.
Koszty te można obniżyć, ustalając dzienny budżet, ale po osiągnięciu progu kosztów ogłoszenie personelu znika z wyników wyszukiwania. Być może trzeba będzie poeksperymentować, aby znaleźć odpowiednią równowagę dla każdego ogłoszenia.
To, czy rzeczywiście jest to odpowiednie rozwiązanie, zależy od rodzaju organizacji, w której pracujesz i wielkości budżetu rekrutacyjnego. Jeśli pracujesz w służbie zdrowia i masz duże zapotrzebowanie na niemedyczne stanowiska pomocnicze, Indeed będzie dobrym wyborem. Jeśli jednak ubiegasz się o stanowisko kierownika operacyjnego w Montanie, prawdopodobnie nie znajdziesz odpowiedniego kandydata na Indeed.
Jeśli planujesz zamieścić ogłoszenie o pracę na internetowej tablicy ogłoszeń, Indeed powinien być uważany za lidera w tego typu rekrutacji. Przed opublikowaniem ogłoszenia o pracę należy zapoznać się z daną witryną i rodzajem stanowiska, które chcemy obsadzić. Musisz mieć pewność, że platforma jest w stanie przyciągnąć pożądaną liczbę kandydatów i że otrzymujesz dobry stosunek jakości do ceny.